fredag 24 oktober 2008

"Alex" om svunna tider

"Vad är det för dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är löningsfredag i dag."

Och på löningsfredagar vet ni vad som gäller – Tystlistan. Det är med andra ord dags att ägna sig åt väsentligheter. Innan vi lyfter på det fuktiga täcket och börjar lusläsningen, gör vi ett kort besök hos en av Tystlistans stora överraskningar för fem år sedan.




Alexander Storckenfeldt, hur förändrades ditt liv efter att du blev "Årets Raket" på Tystlistan?
– På många sätt. Först visste jag inte riktigt om teamet skulle 'backa' mig, men det visade sig att alla slöt upp föredömligt. Faktum är att jag gjorde flera av mina bästa 'laps' strax efter jag kom in på listan.

Har du något tips till årets första 'etta'?
– Så länge man har kvar fötterna på marken, eller i mitt fall på gasen (haha), så går det bra. Men visst kan det var svårt att hantera. Jag var ju ganska ung, men hade som sagt bra stöd från släkt och vänner. Och från teamt, of course.


Inga kommentarer: