torsdag 23 oktober 2008

Plingeli-pling!

Nu när vi har avhandlat Tantotrummarna, måste redax ta upp ännu ett irritationsmoment: plingeli-plingarna. Dom som är lite mindre värda.

Exempel: Du är ute och går i godan ro, tar det lite lugnt så där i största allmänhet. Du kanske går runt Årstaviken. Och plötsligt: "Plingeli-pling". En cyklist... Dessa livskvalitetsmarodörer som med det mest irriterande ljud som finns lägger sordin på din fina dag.

Vad betyder plingandet? För vem plingar dom? "Flytta på dig, för här kommer jaaaaaaag! Vägen är min, bara min!"? Jag har sett dig, jag har hört dig, jag vet att du kommer. Jag har rätt att gå där jag går och du ska väja för mig.

Det finns ett styre, använd det.

Tyst!

Åh nej, nu fick redax lite ont i huvudet. Måste vila lite. Det frestar på att vara så här gubbsur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ett hett ämne detta http://www.pastan.nu/bloggen/inlagg/950

Redax sa...

Haha, det här är stort! "Cykeltillrättvisarna". Snart en helt ny kategori på Tystlistan.