fredag 24 oktober 2008

Tystlistan placering 4-10

4. Kjell Enhager
Ett kärt återseende, tillika en av Redax gamla favoriter. Kjell jobbade med Faldo under Ryder Cup och "hjälpte honom att ta rätt beslut vi rätt tillfälle". Han höll sig nära Faldo under hela tävlingen, rörde vid honom och liksom påminde Nick varför han anlitade Kjell. "Jo, jag är värd pengarna ... Jag ÄR det, Titta så mycket jag gör". Kjell är mannen som kommer ihåg vad du heter.

5. IQube

För första gången i Tystlistans histora har ett företag lyckats slingra sig in i hetluften. Är "Företagsinkubatorn" en tillfällighet eller trend på Tystlistan? Gud vet. Och Mäster Holstein. Allt är sossarnas fel.

6. Martin "Den femte Kent-medlemmen" Roos
"Om bandet vill, ska de bara behöva ha kontakt med mig. Mitt uppdrag är att göra så att bandet kan förverkliga sina idéer, drömmar och visioner." Tack, vi har fått det vi behöver. Tyst!

7. Jens "of Sweden" Nylander
"Jamen dom här då? Ett par jättebra bärbara plastgrejer som man kopplar in i sin mp3-spelare och som man också via en adapter kan koppla ihop med din stationära multicentral ...? Man kan ladda ner filmer också."

Jens ger aldrig upp. Är det inte mp3-spelare så är det självantändliga tamponger, artificiell cous-cous eller ... tja, varför inte några nya mp3-spelare. Han har säkert fightats mot myndigheterna också. Sånt ger poäng på listan.

8. Mikael Odell
Programledare för Fiskedrag. Kvalificerar sig på grund av sitt skratt och därför att han väljer att kalla sin programledarkompis vid efternamn. "Broman verkar vara på hugget". Det räckte för att övertyga oss.

9. Fredrik Sträng
7 berg på lika många kontinenter och månader. Nja, det är först nu det börjar. Föreläsningsracet, bildvisningsbluesen och signeringssamban. "Boken är ute". Nähä?! Vi har knappast hört det sista från Fredrik. Snart väntar nya äventyr: "Jag ska ta mig upp på 1000 jättevassa berg på 1000 år i samma land. Det ska gå! Vill man så kan man ... övervinn din rädsla ... det lärde jag mig på uppe på Everest ..." Oh, please.

10. Johan Porsborn
Övertänd och överklädd tennisexpert i tv4. Misstänkt engagerad i tennis. En sån som lutar sig fram när han lägger ut texten, för att anlägga en kamratlig ton. Netserve. Quiet please!

Inga kommentarer: